Udział w projekcie współfinansowanym przez Ministerstwo Obrony Narodowej pod nazwą Bohaterzy 1944 miał szerokie oddziałowywanie na jego uczestników w obszarze rozwoju kompetencji takich jak: kompetencje w zakresie tworzenia i rozumienia informacji; kompetencje osobiste i społeczne, kompetencje w zakresie uczenia się oraz kompetencje informatyczne i cyfrowe.

Poprzez udział w projekcie uczniowie, rozwinęli swoje kompetencje w zakresie tworzenia i rozumienia informacji poprzez konieczność wyszukiwania informacji na temat Powstania Warszawskiego, jego bohaterów, a także mieli oni za zadanie sformułować pytania, które mogli zadać podczas spotkania z Panem Andrzejem Bieniasem, a także podczas wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie te pytania mogli zadawać Pani przewodnik. Kolejnymi kompetencjami rozwiniętymi podczas uczestnictwa w projekcie są kompetencje w zakresie uczenia się. Uczniowie biorący udział w projekcie znaleźli się w nowej sytuacji edukacyjnej, w której nie odbywał się tradycyjny proces dydaktyczny za pomocą metody podawczej, lecz całe otoczenie sprzyjało nauce, poprzez ich zaangażowanie oraz znalezienie się w całkowicie nowej sytuacji. Dzięki nim uczniowie dostali nowe bodźce skłaniające do podjęcia wysiłku intelektualnego oraz koniecznego poszukiwania informacji na określony temat. Dzięki wyszukiwaniu informacji na temat Powstania Warszawskiego oraz jego Bohaterów, a także dzięki stworzeniu prezentacji multimedialnej podsumowującej projekt uczniowie rozwinęli kompetencje informatyczne oraz cyfrowe. Udział w projekcie „Bohaterowie 1944 pozwolił uczniom na rozwój świadomości historycznej. Poprzez opowiadania o historii Powstania Warszawskiego oraz wizytę w Muzeum Powstania Warszawskiego, uczestnicy pozwali historie Naszego kraju z innej perfektywny, nie z perspektywy lekcji historii, ale pespektywy osób, których rodzina brała udział w Powstaniu Warszawskim. Podsumowując, działania założone w projekcie miały bardzo szeroki wpływ na jego uczestników, zarówno pod kontem poznania historii Naszego kraju, ale również na rozwój kompetencji uczestników.